Bisnes Previu Bersama ARISSTO

June 14, 2019

Arissto Coffee


LATAR BELAKANG SYARIKAT

ARISSTO ditubuhkan pada 2014 dan mempunyai rangkaian perniagaan di Malaysia, Singapore, Hong Kong, China dan Taiwan.

ARISSTO adalah sebahagian daripada kumpulan besar, DIAMOND GROUP yang merupakan syarikat penapisan air terbesar sejak 1997.Arissto bermula sejak 4 tahun dahulu dengan produk kapsul kopi. Mulanya menjual mesin kopi serta kapsul.

arissto coffee machine


Arissto BUKAN syarikat MLM. Modul perniagaan adalah perniagaan kapsul kopi.

Misi Arissto ialah untuk membantu rakyat Malaysia untuk menikmati kopi dengan cara sihat, serta membantu untuk memaksimakan wang ringgit!

ARISSTO menggunakan konsep 'Perkongsian Perniagaan' melaluikopi premium Italy. Arissto merupakan syarikat yang pertama memperkenalkan konsep innovatif ini.

ARISSTO disokong oleh rangkaian rakan niaga di seluruh negara, ianya merangkumi:

  • 5,000 Coffee Ambassador
  • 10,000 iPartners
  • 1,000 Business iPartners

Selain daripada itu, kami mempunyai cawangan dan dealers di seluruh Negara.

arissto roadshow


KOPI DI PASARAN GLOBAL
Kopi merupakan komiditi ke dua terbesar selepas Petroleum. Lebih 2.25 billion cawan kopi diminum setiap hari di dunia. Nilai Industri kopi global adalah pada USD20 billion. Pasaran kopi meningkat setiap tahun di seluruh dunia dan permintaan kopi semakin meningkat.

POTENSI INDUSTRI KOPI
Industri Kopi adalah luas dan am, sesiapa boleh berniaga kopi, tidak seperti komiditi lain. Pasaran premium kopi di Malaysia sedang berkembang dengan pesat. Peminat kopi tegar di Malaysia semakin meningkat saban hari. Banyak syarikat gergasi sedang memasuki industri kopi kepada konsumer. Permintaan premium kopi berkembang setiap hari!

POTENSI BISNES
Potensi untuk Arissto bukan sahaja untuk kegunaan rumah. Potensi terbesar adalah di Pejaba-pejabat. Pasaran Melayu adalah yang terbesar berbanding dengan pasaran yang lain.

coffee ambassador


BAGAIMANA CARA UNTUK MENJADI 'COFFEE AMBASSADOR ARISSTO'

Apa itu Coffee Ambassador (CA)?
Fungsi dan kerjaya sebagai 'Coffee Ambassador'
Secara sambilan atau sepenuh masa.
Syarat-syarat untuk menjadi CA

  • Perlu jadi pelanggan dahulu
  • Perlu hadiri sesi Previu
  • Perlu hadiri sesi workshop selama 8 jam.

TEKNIK PERKONGSIAN KOPI
Arissto tidak perlu dijual secara agresif. Teknik berkongsi minum kopi - 'Belanja Minum'. Sasarkan kepada orang yang minum kopi sahaja dan tidak perlu jadi pakar di dalam bidang kopi. Kongsi cara membancuh kopi dengan pelanggan dan kongsi kebaikan kopi kepada pelanggan.

KESIMPULAN
Kita cuba pupuk untuk orang minum kopi secara sihat bukan 3-in-1 yang banyak dipasaran. Kita pupuk orang untuk menjimatkan wang untuk kopi premium yang sebenarnya diketahui amat mahal.

Pihak syarikat mempunyai visi untuk berkongsi dengan warga biasa seperti kita. Berkongsi peluang untuk menjana pendapatan. Kita memupuk untuk bekerja sama sebagai satu kumpulan saling menyokong antara satu sama lain.




You Might Also Like

0 comments

Blog Archive

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe